מדוע לא הובאו עובדים זרים לישראל מתחילת המלחמה ?

seven-construction-workers-standing-on-white-field-stockpack-unsplash-2048x1365
רשות התחרות הודיעה כי תחקור מדוע לא הובאו עובדים זרים לישראל מתחילת המלחמה, למרות המחסור החריף בעובדים בתחום הבנייה. אחת הסיבות שנחקרת: רצונם של התאגידים להשאיר את השכר הגבוה בענף כפי שהוא
עם פרוץ מלחמת ״חרבות ברזל״ נוצר מחסור אקוטי בעובדים בענף הבנייה בישראל, בשל חסימת כניסתם של עובדים פלסטיניים. למרות ההחלטה להביא לארץ עובדים זרים בכמות גבוהה, שיתנו מענה לבעיה, עובדים רבים לא הגיעו עדיין. בשל כך הודיע שאול תם, כלכלן ברשות התחרות, כי הרשות תבדוק מדוע לא הובאו עדיין עובדים זרים לישראל מתחילת המלחמה, למרות הצורך הרב.על פי ההודעה, רשות התחרות מנסה לבדוק מה הסיבה הספציפית בגינה לא מביאים עובדים חדשים לישראל, והאם יש קשר של תחרותיות בין 50 תאגידי כוח אדם העוסקים בתחום. חשוב לציין כי בעבר קבלנים הביאו עובדים זרים ללא פיקוח או מעקב, אך בהמשך רק תאגידי כוח אדם קיבלו היתר לכך.

מההודעה עולה כי אחת הסיבות האפשרויות לכך שהתאגידים לא מעודדים כניסה של עובדים, לכאורה במטרה לסייע לעובדים הקיימים לשמור על שכרם הגבוה, שכן השכר במקצוע עלה דרסטית עקב המחסור בהיצע. באופן כזה, מגדילים התאגידים את הכנסותיהם, כיוון שהם מרוויחים כידוע אחוזים מהשכר החודשי של העובדים. ח"כ רביבו, יו"ר הוועדה לעובדים זרים, טען כי "חוסר המדיניות של הממשלה לגבי כניסת פועלים פלסטינים ועזיבת חלק מהעובדים הזרים יצרו משבר בענף הבנייה, שהולך להשתקף במחירי הדירות בשנים הבאות".

אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כוח אדם זר לבניה, הגיב על הטענות נגד התאגידים, והצהיר כי: "תאגידי כוח האדם מתפרנסים מהעסקת עובדים זרים והאינטרס הכי גדול שלהם כרגע הוא להביא עובדים – וכמה שיותר. כאשר יש מחסור בעובדים, התקורות וההוצאות של התאגיד עולות ויוצרות הפסדים. בהתאם, ככל שלתאגיד יש יותר שעות עבודה, התקורות יורדות והרווח עולה. התאגידים קיבלו לפני כחודש וחצי את האפשרות לגייס מהודו באופן פרטי ופעלו במהירות רבה. תוך חודש כבר מוינו בקפידה ונבחרו 10 אלף עובדים. יש לזכור כי התהליכים בהודו בירוקרטיים ומורכבים, כאשר רק הנפקת תעודת יושר זה תהליך שלוקח כחודש ימים. גם דרישת המדינה להמציא אישור אפוסטיל (אימות נוטוריוני) עבור כל עובד בנפרד הנה תהליך נוסף שלוקח זמן רב".

"העובדה כי הנחיתה הראשונה תתרחש היום, 13.2.2024 בשעה 13:30, חודש בלבד לאחר המיונים בהודו החלו, הינה הישג אדיר של התאגידים, אשר ממשיכים לקלוט עובדים נוספים במהלך כל חודש פברואר 2024. עד סוף חודש פברואר אמורים להגיע רוב העובדים שמוינו, וכבר צפויים להתקיים מיונים נוספים בחודש הבא. לקחים בירוקרטיים נלמדו, ובתהליך הבא הקליטה תהיה יותר מהירה. יש לזכור כי מדובר בפעם הראשונה של קליטת עובדים מהודו".

כתבות נוספות בתחום

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל סייפטי נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים וידיעות מהארץ ומהעולם בפורטל המון אינפורמציה בתחום הבטיחות בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *