האם צריך לבדוק כשירות (כיול) של מולטי מטר ?

מולטי מטר

עובדי מכון התקנים, ומשווקים מכשירי מדידה, הקשורים למרקט או למעבדות מכשירי מדידה יודעים זאת. אבל אנחנו, מהנדסי חשמל הפשוטים, שיש לנו רישיון בודק וסיימנו קורסים אקדמיים התווכחנו היום ביננו.

עלתה השאלה לגבי הצורך בכיול או בדיקה  של מכשירי מדידה חשמליים – מתי אפשר לא לבדוק אותם? האם אנו מבצעים את עבודות הבדיקה (לא להתבלבל עם מדידת חשמל!) ומשתמשים במולטי מטרים רגילים – האם צריך לשלוח אותם לבדיקה או לא? חלק מחברים אומרים שזה לא הכרחי!

אילו דעות ושיקולים שעלו:

  • אם הפרוטוקולים (דוחות) אינם נערכים בהתאם, אזי אין צורך בכך
  • הצורך בבדיקה ותדירותה נקבע על ידי היצרן המכשיר עצמו. עליך לעיין בהוראות הייצרן של המכשיר. אין להשתמש במכשירים מיועדים לבית או ללמדה
  • מכשירים המשמשים את מעבדות החשמל או בודקים לניטור עמידה בדרישות מסמכים רגולטוריים להתקנות חשמל, בקרה והתאמה של הגנת ממסרים ואוטומציה אחרת, ובתהליכי ייצור טכנולוגיים, בודקים המכשירים, מה שאני יודע, מדי שנה.
  • מכשירים שאינם משתתפים בתהליכים טכנולוגיים ומודדים נתונים חשמליים ולא רק חשמליים עם דיוק נתון, אינם צריכים לעבור בדיקה ונקראים גם מכשירי לאינדיקציה בלבד! מציג תוצאה משוערת, ותודה על כך!
  • אין צורך לבדוק את המולטי מטרים של הבודקים! זהו הכלי האישי שלהם, והם לא יצוינו בפרוטוקולים ואישורים אספקת חשמל למתקן. יצוינו מכשירים, איתם בוצעו מדידות לפי הדוח! בדרך כלל, עותק של האישור למכשיר מצורף לפרוטוקול
  • מצד השני, מי בודק את מולטי מטר עושה את זה נכון. מולטי מטרים כפופים לבדיקה. לכו לכל מעבדת כלים חשמל או מכון התקנים, כל המדפים מצופים במולטי מטרים. עניין פלילי. איזשהו ציוד הוקם עם מכשירים לא ידועים. המנגנון "הלך" ויגרר אחריו את הציוד. יגיע תביעה משפטית. והכל יצוף שם.
  • רק אלה המשמשים כאינדיקטורים אינם בודקים

 

MASTAQ

 

 

כתבות נוספות בתחום

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל סייפטי נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים וידיעות מהארץ ומהעולם בפורטל המון אינפורמציה בתחום הבטיחות בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *