האחריות על המוסד לבטיחות ולבריאות עוברת ממשרד הכלכלה למשרד העבודה

jacek-dylag-nhCPOp4A2Xo-unsplash

מליאת הכנסת אישרה את החלטת הממשלה להעביר את האחריות על המוסד לבטיחות ולבריאות ממשרד הכלכלה למשרד העבודה שהודיע שבכוונתו להקים בהמשך רשות לאומית לבטיחות | שר העבודה על המהלך: "מעבר לאכסנייה הטבעית"

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) את החלטת הממשלה להעביר את האחריות על המוסד לבטיחות ולבריאות ממשרד הכלכלה למשרד העבודה שם הודיעו כי בכוונתם להקים בהמשך רשות בטיחות לאומית.

שר העבודה יואב בן צור, ברך על ההחלטה: "זה מעבר לאכסנייה הטבעית, למשרד שאמון על בטיחותם ושלומם של העובדים בישראל. איגום המשאבים יאפשר לנו להגביר ביתר שאת את הפיקוח והאכיפה״.במסגרת דיוני התקציב לשנת 2024, הוחלט על איחוד המוסד לבטיחות ולגיהות האמון על הדרכה והסברה בנושאי בטיחות ובריאות תעסוקתית, עם מינהל הבטיחות שבמשרד העבודה, שמכסה את תחום האכיפה.

תזכיר החוק שפרסמה הממשלה לפירוק המוסד לבטיחות ולגיהות, נתקל בביקורת משמעותית של גופים רבים, הן מומחים בתחום הבטיחות והן ארגוני חברה אזרחית, שהצביעו על כך שההצעה איננה מסדירה את העברת סמכויות המוסד לבטיחות למינהל הבטיחות, קובעת לוחות זמנים קצרים ביותר לביצוע איחוד הגופים שאיננה מאפשרת לבצע עבודה רצינית על המבנה הארגוני של הגוף המאוחד ואיננה מבטיחה הקצאת תקנים נוספים למינהל הבטיחות לביצוע התפקידים הנוספים שיוטלו עליו.

חלק מארגוני הבטיחות, כמו גם התאחדות הקבלנים בוני הארץ וארגוני מעסיקים נוספים גם הצביעו על כך, שהמלצות 'ועדת אדם לבטיחות' אף כללו הקמת רשות בטיחות לאומית, וטענו כי ההצעה לאחד את הגופים תחת מינהל הבטיחות עשויה לפגוע בתחום ההדרכה וההסברה.

בשלב זה, ההחלטה שאושרה בכנסת היא העברת האחריות על המוסד לבטיחות ולגיהות למשרד העבודה בלבד, האחראי גם על המוסד לביטוח לאומי, שתקצב אותו עד היום, וגם על מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית.

כתבות נוספות בתחום

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל סייפטי נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים וידיעות מהארץ ומהעולם בפורטל המון אינפורמציה בתחום הבטיחות בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *