עיצום כספי בסך 193 אלף שקל על חברת ס.ט.ס מדע, טכנולוגיות ושירותים, בגין הפרות היתר הרעלים במחסן בקיבוץ נתיב הל"ה

צילום_ המשרד להגנת הסביבה

בעקבות אחסון לקוי של חומרים מסוכנים בניגוד להיתר הרעלים ותוך סיכון הציבור והסביבה: המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך 193 אלף שקל על חברת ס.ט.ס מדע, טכנולוגיות ושירותים, בגין הפרות היתר הרעלים במחסן בקיבוץ נתיב הל"ה

 מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה, שוני גולדברגר: "הוראות היתר הרעלים שהמשרד מציב למפעלי חומרים מסוכנים נועדו למנוע אירועי חומרים מסוכנים שעלולים לפגוע בציבור והסביבה. במקרה זה, אחסון וניהול לקוי של החומרים עלול היה להוביל לאסון, ועל אף דרישות חוזרות ונשנות של המשרד הליקויים לא טופלו. נמשיך לפקח אחר מפעלים ולאכוף ככל שנדרש, במטרה למנוע אירועי חומרים מסוכנים ולשמור על בריאות הציבור"

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך 193,064 שקל על חברת ס.ט.ס מדע, טכנולוגיות ושירותים בע"מ (נתיב הל"ה) בגין אחסון לקוי של רעלים בניגוד להיתר הרעלים והחוק, תוך סיכון הציבור והסביבה. את העיצום הטיל סמנכ"ל בכיר פיקוח ואכיפה במשרד, יצחק (בנדה) בן-דוד.

במסגרת סיורי פיקוח שערך מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה במחסן החברה בקיבוץ נתיב הל"ה שבמועצה אזורית מטה יהודה, עלו הפרות חוזרות של תנאי היתר הרעלים והוראות המשרד לחברה, אשר נועדו לשמור על בריאות הציבור והסביבה ולמנוע אירועי חומרים מסוכנים.

 

מהסיורים עלה כי במחסן החומרים המסוכנים אוחסנו חומרים העלולים לייצר תגובה זה לצד זה, בניגוד להוראות, באופן שעלול היה להוביל לדליקה, פיצוץ או שחרור גזים רעילים. עוד עלה כי החברה אינה מנהלת פנקס רעלים כנדרש, אשר נועד לעקוב ולפקח אחר כמויות וסוגי החומרים המסוכנים במחסן. בנוסף, אוחסנו החומרים על רצפה סדוקה באופן שעלול להוביל לזיהום קרקע ומי תהום.

 

לאור ההפרות, דרש המשרד להגנת הסביבה מהחברה לפעול באופן מיידי לתיקון הליקויים ולעמידה בתנאי היתר הרעלים. מסיורים חוזרים שערך מחוז ירושלים של המשרד לבחינת העמידה בדרישות, עלה כי החברה לא פעלה לעמידה בדרישות והמשיכה בהפרת תנאי ההיתר, תוך סיכון הציבור והסביבה.

 

לאור אלו, ולאחר הליך אכיפה שניהל מחוז ירושלים של המשרד, הטיל המשרד עיצום כספי על החברה בסך 193,064 שקל, בגין אחסון לקוי של רעלים בניגוד להוראות החוק ותנאי היתר הרעלים.

 

בימים אלו מנהל מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה שני הליכי אכיפה נוספים נגד החברה, בגין הפרות של היתרי הרעלים של החברה בתחום אחסון הרעלים, תיעוד ואישורים וכן אי ניהול פנקס רעלים כנדרש בחוק, במחסן זה ובמחסן נוסף בהר-טוב. במהלך שנת 2015 הטיל המשרד על החברה עיצום כספי בגין הפרות דומות במחסן בדרום הארץ.

כתבות נוספות בתחום

אנו שמחים להביא בעמוד זה מידע לתועלת הציבור. יחד עם זאת התכנים אינם מהווים עצה, המלצה או את עמדת האתר , ועל כל משתמש לבחון את המידע ולשקול איזה שימוש ראוי לעשות בו, רשימה זו אינה ממצה ואינה תחליף לייעוץ משפטי. אין באמור לגרוע מהאמור בתקנון האתר, לרבות בנוגע להגבלת אחריות. מערכת פורטל סייפטי נט עושה כמיטב יכולתה להביא בפניכם חדשות , כתבות ,מחקרים וידיעות מהארץ ומהעולם בפורטל המון אינפורמציה בתחום הבטיחות בכל הצעה בקשה רעיון נשמח באם תיצרו קשר

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *